reklama

Moderné Tokio

Tokio je hlavné mesto Japonska a je aj jedna z najväčších metropolitných oblastí sveta. Poďte sa pozrieť v tejto fotoreportáži na mrakodrapy, neónové reklamy a trochu futurizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mám rád históriu a neskutočne milujem bežný život a obzvlášť ten ruch ázijských tržníc. Vždy ma však fascinovali mrakodrapy a moderné mestá. Svojim zvláštnym spôsobom ma to priťahuje a fascinuje. Možnosť navštíviť Tokio bolo aj splnením sna. Sna vidieť jedno z najväčších miest na svete.

Tokio ako železo-betónová džungla
Tokio ako železo-betónová džungla (zdroj: Martin Sipták)
A medzi domy musíte umiestniť aj cesty a tak občas vzniká zaujímavý futuristický výraz
A medzi domy musíte umiestniť aj cesty a tak občas vzniká zaujímavý futuristický výraz (zdroj: Martin Sipták)
Juh, sever, západ, východ. Všade len domy.
Juh, sever, západ, východ. Všade len domy. (zdroj: Martin Sipták)

Tokio je v podstate len betónovo – skleneno – svetelná džungľa. Cela metropolitná oblasť Veľké Tokio má cez 37 miliónov obyvateľov (a dokonca rozšírené územie ma 60 miliónov obyvateľov!!) a patrí medzi najväčšie na svete (je na prvom mieste aj keď ho doháňa Jakarta, New Delhi, kde Však nikto presne nevie koľko ľudí v nej žije). Len mestská časť Tokio má 13 mil. obyvateľov. Na malej rozlohe ( aj keď oblasť Tokia je naozaj obrovská) žije neskutočne veľa ľudí. To znamená len jedno a to, že tu budú predovšetkým domy a mrakodrapy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Miesta tu moc nie je a tak sa budovy ťahajú do výšin.
Miesta tu moc nie je a tak sa budovy ťahajú do výšin. (zdroj: Martin Sipták)
Aj aj toto mesto má svoje čaro.
Aj aj toto mesto má svoje čaro. (zdroj: Martin Sipták)
Ruch a organizovanosť musí byť.
Ruch a organizovanosť musí byť. (zdroj: Martin Sipták)
Zapadajúce slniečko nám mesto ukáže úplne inak
Zapadajúce slniečko nám mesto ukáže úplne inak (zdroj: Martin Sipták)
Nájdeme tu aj pokojné miesta. Napríklad pri budove Fuji TV.
Nájdeme tu aj pokojné miesta. Napríklad pri budove Fuji TV. (zdroj: Martin Sipták)
Kde to som?
Kde to som? (zdroj: Martin Sipták)

Tokio sa dá rozdeliť na viac častí. Každá má svoje špecifiká. Celkom ma však prekvapilo, koľko tu je zelene. Hlavne v prípade tých najväčších budov sa okolo nich nachádzajú krásne parky a zeleň. Samostatnou kapitolou je tzv. "Electric town" alebo časť Akihabara. Neóny, hlasná hudba, reklama a hry. "Elektronické mesto" aj v dnešnej dobe pôsobí trochu futuristicky. Nezabudnem na ten 5 minútový úžas, keď som vystúpil z metra a len nechápavo stál a obzeral sa okolo seba.

Medzi budovami nájdeme aj zeleň.
Medzi budovami nájdeme aj zeleň. (zdroj: Martin Sipták)
A tak zospodu to vyzerá viac idylicky jak z vrchu.
A tak zospodu to vyzerá viac idylicky jak z vrchu. (zdroj: Martin Sipták)
Sú tu aj jazierka.
Sú tu aj jazierka. (zdroj: Martin Sipták)
Stromy sú všade kde sa len dá.
Stromy sú všade kde sa len dá. (zdroj: Martin Sipták)
A občas vidíme aj romantické miesta.
A občas vidíme aj romantické miesta. (zdroj: Martin Sipták)
Inokedy nám rozum zostane stáť.
Inokedy nám rozum zostane stáť. (zdroj: Martin Sipták)
Akihabara
Akihabara (zdroj: Martin Sipták)
Reklamy sú všade. Keby som im len rozumel.
Reklamy sú všade. Keby som im len rozumel. (zdroj: Martin Sipták)
Najznámejšia ulica.
Najznámejšia ulica. (zdroj: Martin Sipták)

Tokio samozrejme nie je len o moderných železo-betónových budovách. Je tu veľa pamiatok, chrámov, múzeí, krásnych japonských záhrad, skrytých uličiek a tradičného rušného života. Ja som vám, však chcel ukázať moderné Tokio a teda to tradičnejšie niekedy nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Architektonicky tu nájdeme veľmi zaujímavé budovy.
Architektonicky tu nájdeme veľmi zaujímavé budovy. (zdroj: Martin Sipták)
Rainbow bridge, je veľmi pekný a zaujímavý most.
Rainbow bridge, je veľmi pekný a zaujímavý most. (zdroj: Martin Sipták)
Západ slnka zahalí mesto do neopakovateľnej atmosféry.
Západ slnka zahalí mesto do neopakovateľnej atmosféry. (zdroj: Martin Sipták)
Kontrast krásy a sily mesta a "megalopolis".
Kontrast krásy a sily mesta a "megalopolis". (zdroj: Martin Sipták)
Ako sa svetlá rozsvietia, mesto si podmaní asi každého.
Ako sa svetlá rozsvietia, mesto si podmaní asi každého. (zdroj: Martin Sipták)
Čas noci, je čas mrakodrapov a svetiel.
Čas noci, je čas mrakodrapov a svetiel. (zdroj: Martin Sipták)
v noci má mesto zvláštnu krásu.
v noci má mesto zvláštnu krásu. (zdroj: Martin Sipták)

Použitá fototechnika: Fujifilm X-E1 + Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS + Fujinon XF 35mm f/1,4 R + Samyang 8mm F2.8 II Fuji X

Martin Sipták

Martin Sipták

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  40x

Som nadšeným fotografom a cestovateľom. Kedysi som sa nazýval turistom, teraz sa odvážim nazvať len "spoznávateľom". Pri potulkách sa snažím fotografovať, a tak zaznamenať krásu, momenty a dej okolo mňa. Fotografovanie je pre mňa obrovský relax a úplne som mu prepadol a je tomu už viac ako 15 rokov. Na svojom blogu sa budem snažiť priniesť vám ľahké príspevky, s väčším množstvom fotografií a menej slovíčkami, ktoré vám rozšíria obzory a urobia deň krajší. Zoznam autorových rubrík:  FotografovanieRecenziaZábavaCestovanieSkúsenostiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu